Sekolah


Hi and Assalamualaikum



Sudah sedia maklum nasib aku tak macam orang lain.Memang tak sama nasib semua orang kan? Bermula dengan sekolah rendah lagi,result dapat 4A 1B.Cikgu sedia sedih masa bagi result aku,tapi yang peliknya aku tak rasa apa.Balik rumah,bagitau result mak ayah abang cakap usaha lagi,PMR ada then habih macam tu ja.Tapi tulah,ujian sebenar datang bila aku dapat tau dua kawan baik aku akan pi sekolah yang terbaik.Aku pulak? Lone ranger di sekolah yang asing bagiku acehhh.

Tahun seterusnya,aku mula start sekolah dekat situ.Alhamdulillah aku dapat kelas paling depan.Kelas aliran agama gitu.Wuuuuu.Kelas sikit gila 9 orang.Cikgu best-best tapi satu saja spoil,cikgu yang ajar kelas agama *tak ingat subjek apa* merangkap warden plus cikgu ajar kami.Garang gila.Pernah sekali aku kena rotan dengan dia.Itu aku takkan lupa sampai bila-bila.Tambah pulak aku duduk asrama.Balik seminggu sekali tu.Katil single,plus semua perempuan ja.No man allowed.Oh yeah! Dua bulan lepaih tu ada exam.Wow,im sooo scared u know? Periksa punya periksa tengok-tengok dapat no 1 dalam kelas and for the first time i got A in Maths.Ohlalalala! Tiba-tiba satu tawaran  mai melayang.I got chance to Dato'Onn! Yes finally!


And finally here i am in new school!.Alhamdulillah masuk esok dah 5 tahun ada dekat sekolah ni.I got so many experiences,friends and bestfriends,loving juniors,classmate yang happening and many more.Dan baru ni dapat Biro Sosial untuk Asrama dan AJK Kebersihan untuk kelas.Alhamdulillah praise to Allah s.w.t.Aku harap agar kenangan di sekolah ialah kenangan paling terindah.Thats all for now.Till then.Bye dan Assalamualaikum :)

0 talks: