Love In Social Network


Assalamualaikum dan Hi semua pembaca :)

Love in social network,kalau engkorang baca sekarang,mesti dalam kepala tu fikir cinta dalam laman sosial,cinta secara online.Betul.Tersangatlah betul.

10 markah untuk anda semua

Dah banyak dah love in social network ni.Dah macam trend zaman sekarang.You look at him/her pictures,fall in love,then say hi and tup tap tup tap bom bang walaa couple.Takpun teman tapi mesra.Bila orang tanya "eh,taklah kitorang kawan je" Ayat paling cliche sepanjang zaman.

Dan selalunya pasangan-pasangan ni bermula berkenal-kenalan di laman sosial yang femes seperti facebook dan twitter.Tapi kalau ambik kira sekarang Twitter la kan.Jadi,macam mana diorang boleh kenal sampai boleh fall in love through social network?

Satu,selalunya kalau anda bernasib baik ada rupa yang agak cantik dan handsome keberangkalian nak dapat soulmate sementara sebelum kahwin yang lambat lagi ni amat tinggi.Yup,this is the truth.Dan kebanyakan daripada mereka mempunyai followers yang agak ramai.Tak percaya sila lihat menggunakan akaun twitter anda sendiri.Okay tamat di sini.

Seterusnya,kalau anda suka tweet ayat yang best dan nampak awesome dari cara yang tersendiri,kemungkinan love in social network itu ada.Ya.

Dan kebanyakan daripada mereka dapat bertahan selama bertahun dan ada juga sampai 2 3 4 5 6 7 8 bulan.

Tapi itu kisah mereka,ini pula kisah aku

Pengalaman aku dengan love in social network ni,hampir semua tak happy ending.Semua.

Bermula dengan seminggu,dan kemudian sebulan,dua bulan,tiga bulan dan akhirnya 4 hari.

Salah kenal lelaki.Jenis yang fikir pasal benda pelik-pelik tu,jenis yang fikir pasal diri sendiri then blame me for kesalahan yang dia sendiri buat,jenis yang penting rupa.Tambah pulak dengan suara aku yang macam immature girl padahal dah lapan belas tahun ni lagi diorang reject terus lepas dengar suara aku.Haish.

I've had enough.Dah penat dengan lelaki.Sekarang ni aku nak suka pun susah.Sebab trusting issue punya pasal.Dah selalu kena tinggal cmtu mana tak frust.You gave them hope then you left without saying anything.Apahal bro?

Walaupun aku ada jugak rasa kecewa and a bit lonely kadang-kadang aku patut bersyukur dan berterima kasih aku ada kawan nak bergantung harap.Dan juga keluarga.Sebab diorang ada sentiasa.Boyfriend boleh dicari tapi sekali kita hilang kawan,payah nak ganti balik persahabatan tu.Sorang kawan baik aku cakap,biar takda boyfriend sekarang,bila dah tiba masanya dan orang tu sesuai dengan kita,insyaallah ia akan datang dengan sendirinya.Lagipun tak mati pun kalau takda boyfriend kan?

At least aku tak membazir kredit dan nak rasa insecure ka apa.Im totally happy with life i had now.Member lelaki? Sorang dua dah la.Malas nak ada banyak-banyak.Cukuplah time sekolah dulu aku dah kena macam-macam.

And now,i cant trust guys easily.With their sweet words,naik menyampah aku dibuatnya.

Apapun love in social network memang best tapi sometimes takda benefit langsung.Menambahkan dosa ada la.Ish ish.Jadi,kepada remaja perempuan dekat luar sana,biarkan cinta yang datang sendiri bila masanya tiba okay.Single is the best :)

Sekian,tu sahaja.Bye.XOXO.

1 talks:

Dalilah Othman berkata...

Tapa liana. Kita jadi single jaa. Haha