Surat untuk Kawan


Assalamualaikum and hai

Dear*nama yang dirahsiakan*,hang sihat tak harinie? Mesti sihat kan? Yelah,harinie kan raya haji,of course hang mesti sambut punya.Aku tau maybe lepas nie hang takkan jawab dah kalau aku tanya macam tu and malah mesti benci aku dah kan.Takpa,mesti ada hikmah disebalik semua nie kan?

Dear.....
Kita start kenal masa tahun nie jugak kan? Kita satu kelas kan? At first kita mana la rapat sangat.And then macam mana entah one day kita rapat.Lepas tu jadi la sampai sekarang.Aku rasa seronok sangat kawan dengan hang sebab hang sorang ja yang akan gelak bila dengar aku merepek,hang sorang saja  orang yang boleh aku merepek selalu.Bila hang takmai,aku rasa bosan,bosan yang amat.Yes,memang betul.Bila partner aku tinggalkan aku pi duduk dekat belakang,hang dengan f always ada.Waktu Sejarah mesti kadang-kadang hang tidoq kan sebab hang ngantuk.Aku still ingat lagi masa tu aku tgh tidoq punya la syok waktu Sejarah,and then tiba-tiba aku dengar hang jerit,Liana! cikgu duk rakam video hang tidoq.Bangun-bangun tengok-tengok memang betui benda tu jadi.Cikgu siap rakam guna handfone Beri Hitam dia tuh.cewah! handfone mahal la katakan.Dengan mata merah sebab tidoq lama.Adoii! sungguh memalukan.Boleh pulak lepas tu cikgu pi tunjuk dekat kawan dia pulak.Hadoii! siap dengar lagi suara hang menjerit.Hahaha,memang lawak gila time tu.
Totall miss that time

Dear.....
Aku tak suka waktu kita gaduh,like seriously aku benci gila.Sebab aku rasa sedih bila gaduh dengan hang.Kekadang terfikir jugak macam mana kalau satu hari nanti kita gaduh teruih tak berbaik dah? Aku tak sanggup nak kehilangan hang weh! Hang dah macam kakak aku sendiri.

Dear...
Aku rasa macam kita dah tak macam dulu.Kekadang bila aku tengok hang dengan D and then gelak ketawa dengan dia,aku rasa macam dipinggirkan.Kekadang ada juga terfikir kenapa aku kacau hampa? ,aku patutnya duduk tempat lain,aku sepatutnya takdak dekat situ.Entahla,maybe tu semua perasaan aku ja.Tapi takkan la aku nak bagitau dekat hang kot,mesti hang terasa.Aku taknak la hang terasa hati dengan aku.Takpa,biar aku simpan nie.Aku just nak tengok hang gembira selalu.

Dear...
Kenapa hang tak bagitau aku yang hang dah kaple dengan tuu? Seriously masa aku dapat tau daripada D,aku rasa kecewa sangat.Dalam hati duk rasa kenapa la jadi mcm nie? kenapa aku tktau? sampai hati dia tknak dia bagitau aku,seolah-olah kepentingan aku as your best friend dah hilang.Dah,aku tak patut cakap macam nie.Memang tak patut.

Dear....
Aku rindu hang tau tak? Aku rindu bila hang takmai sekolah,Everyday aku mesti tengok hang mai ka tak.Bila dapat tau hang takmai,aku mesti tengok kerusi yang hang duduk.Seolah-olah macam hang ada.Bila aku lalu kelas kita,aku mesti rindu semua tu.Haish,tapi nak buat macam mana,benda dah berlalu.Alangkah bagusnya kalau masa boleh turn back.Mesti boleh tukaq macam-macam kan?

Dear....
Ramai orang cakap kita tak patut kawan.Kebanyakannya cakap hang macam nie la macam tu la.Depa cakap nanti aku terpengaruh dengan hang la,apa la.Tapi aku rasa aku terlalu susah nak percaya.Biar la orang cakap macam mana sekalipun aku tetap kawan dengan hang.Aku dah tak kisah tu semua.

Dear...
Aku seronok bila hang cakap hang nak masuk hostel.Yes! akhirnya dia masuk hostel jugak.Mesti seronok kan kalau dapat bilik sama,katil sebelah-sebelah.Mesti seronok.Tapi hang ada cakap macam mana la kalau kita tak sebilik? Aku still ingat lagi.And then aku jawab takpa,aku akan selalu mai bilik mcm mana sekalipun.Alangkah seronoknya kalau kita sebilik.Boleh share everything,boleh gelak ketawa selalu.

Dear...
Sorry sebab bagi hadiah yang tu ja.Aku sebenarnya dah lama plan nak beli hadiah yang lagi bagus skit.Tapi,aku terpaksa bagi tu dlu.Kalau boleh masa hari last sekolah nanti aku nak bagi dekat hang.Entahla kalau dapat tercapai hasrat ka tak.Hmm :(

Dear...
Aku mintak maaf kalau selama nie aku banyak sakitkan hati hang,banyak menyusahkan hang,banyak bagi hang terasa.Aku taktau lepas nie kita jadi macam mana.Tapi apa jua salah yang aku buat tu,aku mohon sesangat tolong maafkan aku.Tapi kalau hang ada dengar cerita tak elok pasai aku,please jangan percaya.Hang lebih kenal aku kan? Hang lebih percaya aku kan? Tapi kalau memang betul cerita orang tu pasal aku,aku tktau nak kata apa dah.Maaf sebab aku tak jujur dengan hang sebelum nie.Maaf sebab aku terlalu ikut cakap orang supaya cakap tak elok pasal hang,maaf sebab aku terlalu ikut orang supaya pi cerita benda tak elok pasai hang dekat M.Aku rasa bersalah weh,bersalah sangat-sangat.Aku sepatutnya tak buat semua tu,aku sepatutnya fikir dulu sebelum buat apa-apa.Sekarang benda dah jadi kan? Aku rasa bersalah.Aku mintak maaf .maaf,maaf,maaf,maaf,maaf.Aku tak sanggup hilang kawan macam hang.Hang dah cukup bermakna dalam hidup aku.Aku janji dan bersumpah aku takkan buat benda macam nie.Cukup la,aku dah sakitkan hati hang.Aku taknak hilang hang.Nanti kalau hang takdak one day,sapa nak dengar aku merepek? sapa nak gelak bila dengar aku merepek? sapa nak dengar masalah aku? aku nak belanja sapa? dekat sapa nanti boleh aku beli komik? dengan sapa aku nak pi bagi terkejut? Im sorry :(.Im really really sorry :( I hope you can read this :(

0 talks: